Jeden bilet dla Zagłębia Miedziowego

Jeden bilet dla Zagłębia Miedziowego
Niedrogi, a wygodny zintegrowany bilet mógłby przysporzyć klientów przewoźnikom (© Piotr Krzyżanowski)

Piotr Kanikowski, Gazeta Wrocławska
2008-07-31 19:13:36, aktualizacja: 2008-07-31 19:20:26


Porozumienie Legnicy, Głogowa, Lubina i Polkowic: wprowadzają wspólne bilety i wspólną taryfę.

Dziś niezmotoryzowany mieszkaniec peryferiów Legnicy, który chce dojechać na konsultacje z lubińskim otaloryngologiem, musi kupić trzy różne bilety na przejazd. Najpierw płaci 2,20 zł za autobus MPK w Legnicy, potem 5 zł u busiarza. A w Lubinie wykłada jeszcze 2 zł na autokar PKS-u, który dowiezie go do Miedziowego Centrum Zdrowia.

Zobacz także:
Czwórmiasto jak ze snów

Od 1 sierpnia drożeją bilety MPK we Wrocławiu
Samorządowcy z Lubina, Legnicy, Głogowa i Polkowic znaleźli sposób, by oszczędzić mieszkańcom zachodu oraz pieniędzy. Przygotowują tzw. bilet zintegrowany. Raz kupiony będzie uprawniał do przejazdu wszystkimi środkami zbiorowej komunikacji - od pociągów po busy i to w obrębie całego zagłębia miedziowego. Jednocześnie zamierzają ujednolicić taryfy stosowane przez przewoźników.

Pierwszy krok w tym kierunku właśnie został zrobiony. W porozumieniu z pozostałymi samorządami Urząd Miejski w Lubinie zlecił Niemiecko-Polskiej Korporacji Gospodarczej przeanalizowanie sytuacji i opracowania koncepcji wdrożenie takiego rozwiązania.

Dokument ma być gotowy do końca października. Będzie kosztował 65 tys. zł. Zgodnie złożyły się na niego 4 miasta, co dobrze rokuje zapowiedziom dalszej integracji. Zintegrowany system publicznego transportu ma być bowiem wstępem do połączenia Legnicy, Lubina, Polkowic i Głogowa w tzw. czwórmiasto - dobrze skomunikowaną, ściśle współpracującą aglomerację zagłębia miedziowego.
- Mamy nadzieję przekonać do naszego projektu największych przewoźników, jak na przykład PKS czy PKP - mówi Krzysztof Maj, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego w Lubinie.
- Mniejsi mogą do nas dołączać, bo funkcjonowanie w systemie będzie bardziej opłacalne.

Zagłębie miedziowe mogło stanowić jeden organizm już dawno. Niestety, gdy rodził się KGHM, postawiono na transport kołowy, zamiast - wzorem Trójmiasta - poprowadzić linię elektrycznej kolejki dojazdowej z przystankami przy kopalnianych szybach.
Na początku lat dziewięćdziesiątych kursowała tzw. Aśka - szybka linia autobusowa Głogów-Legnica. Z Legnicy do Polkowic jeździły też wówczas autobusy WPK nr 40 i 45 .

Komentarze

Popularne posty